Het Zuiden van Laos - Reisverslag uit Kaôh Kŏng, Cambodja van Tessa & Sjoerd Reuzeboer - WaarBenJij.nu Het Zuiden van Laos - Reisverslag uit Kaôh Kŏng, Cambodja van Tessa & Sjoerd Reuzeboer - WaarBenJij.nu

Het Zuiden van Laos

Blijf op de hoogte en volg Tessa & Sjoerd

08 Februari 2014 | Cambodja, Kaôh Kŏng

Whieee daar zijn we weer. Cambodja zit er al bijna op, wat een heerlijk land! Maar eerst hebben jullie het tweede deel van Laos nog te goed.

19 januari gingen we met Dick en Alex naar Vientiane, de hoofdstad van Laos. Hier hebben we het Cope Revalidatiecentrum bezocht, hier werden vooral mensen geholpen met revalideren na de consequenties van explosief materiaal dat nog steeds door heel Laos verspreid liggen. Bizar om alle verhalen te lezen en voor te stellen dat mensen hier nog steeds slachtoffer van worden.

21 januari vertrok Alex naar Tha Khaek, Dick en wij besloten direct door te gaan naar het zuiden van Laos naar Si Phan Don, ook wel The 4000 Islands genoemd. Deze liggen in de Mekong River. De rit hier naartoe was weer een nieuwe interessante ervaring. We hadden een slaapbus geboekt, dit betekende een Winnie de Pooh bus met daarin '2'persoonsstapelbedjes, gemaakt voor de aziatische mensen. Desalnietemin hebben we goed kunnen slapen. Dick die naast een 'zwerver' lag, had snel zijn bednummer aangepast en kwam er goed vanaf. Met de boot gingen we naar Don Det, 1 van de eilandjes. Hier hebben we drie nachten geslapen. Fietsen gehuurd, waterval bezocht waar we voor 2 uur lang de enige waren samen met een lokale visser, op de terugweg een uur gespeeld met de kids uit een van de dorpjes. Heerlijk gevoetbald, hun creatieve manier gezien om met geen speelgoed toch allemaal spelletjes te doen en we hebben ze nog wat spelletjes bijgeleerd.

Sjoerd had zijn bamboeballetje achtergelaten bij de kids, de kids waren helemaal verbaast maar super blij.

25 januari gingen we de grens over naar Cambodja. Nou dit werd een dag om niet te vergeten... planning 8:00uur vertrekken en 22:00uur aankomen in Siem Reap. Daadwerkelijke tijden:
8:00uur weg met boot.
8:30uur paspoorten inleveren met geld voor het visum.
9:45uur vertrek met bus naar de grens.
10:15 - 13:15 wachten op paspoorten en bus waarmee we naar Siem Reap gingen. Hier werden we met 60 man in een bus gepropt bestemd voor 45 man. Dit zou 45 min duren en dan zoudenwe overstappen.
13:15 - 21:45uur de busrit die 45 min zou duren, mooi niet dus...
22:00 - 03:00uur overstappen naar een bus met voldoende goede plekken, deze kreeg na een half uur, een uur lang pech maarrrrr om 03:00uur waren we dan wel in Siem Reap.
Welcome to Cambodia!!!

To be continued...

Xxx

• 08 Februari 2014 - 17:40

Tineke:

Wat een gaaf verhaal! Jullie maken heel wat mee haha ,en wat fijn dat je deze kinderen met kleins blij kunt maken!

• 08 Februari 2014 - 18:01

Peter En Elly:

Hej Sjoerd en Tessa.
    prachtig wat jullie mee maken en zien, de wereld van een andere kant, wat een luxe hebben we dan
    hier.
    Veel plezier en groetjes,
    Elly en Peter

• 08 Februari 2014 - 19:45

Emma :

Haha wat grappig! Ik heb precies zo'n busrit gehad van de week! Jammer dat je Vang Vieng hebt overgeslagen!
    Ik ben nu in Phonm Penh en ga morgen naar Sihanoukville!
    Wat heb je nog meer op de planning?

• 08 Februari 2014 - 21:09

Arjan En Marga:

Lieve Tes en Sjoerd,
    Alvast een voorproefje voor het sportkamp! Goed gedaan die bal! Wachten vol spanning op vervolg uit Cambodja.
    XXXX