Het onverwachts 'koude' noorden - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Tessa & Sjoerd Reuzeboer - WaarBenJij.nu Het onverwachts 'koude' noorden - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Tessa & Sjoerd Reuzeboer - WaarBenJij.nu

Het onverwachts 'koude' noorden

Blijf op de hoogte en volg Tessa & Sjoerd

01 Februari 2014 | Cambodja, Khett Batdambang

Oh oh oh, al een maand voorbij van onze trip! De belofte dat we elke twee weken een blog zouden gaan schrijven zijn we al niet nagekomen. Nu we op het dak zitten van ons hotel in Battambang in Cambodja in het zonnetje, lijkt het ons het perfecte moment voor een update. We hebben nogal veel gedaan, so lets start.

7 januari waren we nog in het noorden van Thailand, hier besloten we naar het bergdorpje Pai te gaan. Een plek vol backpackers, maar dit ook voor een goede reden. Heerlijk, de laidback sfeer die hier hangt. In de omgeving is alles te bezoeken met een scooter die je voor 2 euro per dag huurt. Dit hebben we dan ook gedaan. Pai is stukken toeristischer dan 5 jaar geleden, maar nog steeds een heerlijk dorpje, waar veel te veel backpackers stranden voor maanden.

De 9de verlieten we helaas Pai alweer. De volgende dag hadden we een ochtend met de olifanten. Ze voeden, tegen ze praten zodat ze hun benen buigen zodat je door middel van hun oor vast te pakken op hun kan gaan zitten. Rondgereden op de olifanten en afgesloten met een gezamenlijke duik in de rivier. Echt een hele vette ervaring! Die middag gingen we wildwater raften. Sjoerd helemaal in zijn element en Tess die doodsangsten uitstraalde. De waterstand was laag maar ondanks dat, a lot of fun dus:)

Die avond hebben we een fantastische laatste avond in Chiang Mai gehad met Amy, Andy en Ben. Crazy night out in de Reggae bar met live music en daarna afgesloten bij Zoe's bar!

Zaterdag 11 januari vertrokken we richting Laos. Met het busje reden we naar Chiang Khong, een stad op de grens met Laos.
Hier ontmoette we Dick, een 22jarige Nederlander uit Delft. Hij reist op t moment nog steeds mee!

De volgende dag deden we er 'maar' 4 uur over om de grens te passeren. Met ons visum op zak vertrokken we met de slowboat voor 7 uur naar het bergdorpje waar we zouden overnachten (wat alleen bestond door toerisme). We hadden op de boot het verdomhoekje. Er zaten teveel mensen op de boot waardoor wij helemaal achterin zaten bij de was, het keukentje, de waterton als voorziening voor het toilet, oeh en niet te vergeten dat onze ruimte werd gebruikt als rookruimte!
Die avond begon onze Indian Food verslaving die steeds maar weer terug komt. De teller staat nu op 7 :D
De volgende dag hadden we betere plekken en een prachtig uitzicht, zo varend over de Mekong tussen de bergen door! We zaten de dag ervoor op de juiste boot want een andere boot was gecrasht en die mensen hadden onderweg langs de rivier moeten slapen. Het noorden van Laos is op het moment in de avond en nacht nogal koud, dus happy waren zij niet.

We kwamen aan in Luang Prabang, een stad met charme. Al snel kwamen we erachter dat ze in Laos op elke plek hetzelfde verkopen, dus 15 kraampjes met shakes, of 10 kraampjes langs de weg op een random plek waar ze watermeloenenverkopen en ga zo maar door.

Daarnaast sluit alles in Laos om 23:00uur, behalve de bowlingbaan in Luang Prabang! In deze stad, hebben we een fantastisch mooie waterval bezocht met helder blauw water. Daarnaast genoten van de zonsondergang met uitzicht over de stad! Dick ontmoette hier Alex (Amerikaan van 24 die helemaal zen is, chille dude) waar hij eerder al mee gereisd had. Met zijn vieren hebben we die week erop rond getrokken.

16 januari vertrokken we met een fantastische busrit naar Vang Vieng, zuidelijk van Luang Prabang, wat bekend staat om het tuben. Dit betekent in een trackerband de Mekong River af en door de mensen van de zijkant met touwen binnen gehaald worden in de verschillende barren aan de rivier. Ondanks dat het aantal barren van 20 naar 3 is gegaan (vanwege doden die zijn gevallen), nog steeds een fantastische mooie aangeschoten/dronken ervaring!
De volgende dag hebben we de Blue Lagoon bezocht met de mountainbike, heerlijk plekje om te relaxen en te genieten van de natuur. Hier kon je ook de Poukham Cave bezoeken, deze was indrukwekkend groot!

Hier laten we het voor nu even bij! We zijn inmiddels nu dus in Cambodja, waar we nu alweer bijna een week zijn en waar we het heerlijk hebben. De volgende blog volgt snel.
Onze plannen voor de trip zijn overigens gewijzigd, ipv de Filipijnen wordt het hoogstwaarschijnlijk Myanmar en het Maleisiegedeelte van Borneo. Maar onze eerste deadline is onze vlucht van 3 maart van Hanoi naar Bangkok. Heerlijk reizen:D

Liefs!

• 01 Februari 2014 - 12:43

Helen Koper:

Hi guy's,

Het klinkt geweldig allemaal. Leuk om te lezen. Heel veel plezier, geniet van het vervolg,
    Groetjes Helen en Tom!

• 01 Februari 2014 - 16:58

Nolda/Gerrit:

Hoi Sjoerd en Tessa,
    Zo te lezen is het fantastisch! Ben benieuwd naar foto's .
    Veel plezier geniet ervan liefs G&N

• 01 Februari 2014 - 18:03

Arjan En Marga:

lieve Tes en Sjoerd,
    Eindelijk nieuws!!!! Foto's op facebook zijn leukkkkkkk. Beetje jaloers zijn we wel.
    liefs en dikke xxxxxxxxx

• 01 Februari 2014 - 23:42

Elly En Peter:

Hej Tes en Sjoerd,
    mooie foto's en jullie zien en beleven veel, op de foto zien wij een paar herkenbare plekken
    waar we ook geweest zijn.
    Veel plezier, geniet en groetjes.

• 02 Februari 2014 - 12:57

Joost:

Yeehaa, ik heb eea geappt mbt Vietnam. Meer zal volgen. Liefs Joost

• 02 Februari 2014 - 23:19

Eva:

Hee Tes en Sjoerdje,

Klinkt heerlijk, fijn en goed:)
    Ben blij dat jullie niet dronken verdronken zijn bij het tuben.

Kus Eva

• 04 Februari 2014 - 10:56

Babette:

Hahaha zijn er foto's van Sjoerd zijn hoofd toen hij in het verdomhoekje zat?

• 08 Februari 2014 - 15:43

Tessa & Sjoerd De Reuzeboer:

Haha sjoerd was er ok mee;) mrr foto's zijn er!

• 08 Februari 2014 - 18:47

Maartje Seders:

Wat een geweldige belevenis en wat heerlijk dat jullie zo genieten. Ben blij dat ik via FB van je moeder, jullie bijzondere avonturen kan delen.
    Nog héél véél plezier en genieten maar. Groetjes