We ♡ Cambodia - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Tessa & Sjoerd Reuzeboer - WaarBenJij.nu We ♡ Cambodia - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Tessa & Sjoerd Reuzeboer - WaarBenJij.nu

We ♡ Cambodia

Blijf op de hoogte en volg Tessa & Sjoerd

14 Februari 2014 | Vietnam, Mui Ne

Hello Cambodia!

Voordat we jullie meenemen naar onze avonturen in Cambodja, willen we even laten weten dat we veilig zijn aangekomen in Ho Chi Minh City (Saigon). Sjoerd voelde zich alleen slecht dus dat is balen, hij is nu gelukkig iets opgeknapt. Hopen dat het snel overgaat, naar ons idee heeft het met de malariapillen te maken! Tess had gister een voedselvergiftiging te pakken, dus jut en jul hebben lekker samen een dagje doorgebracht in het hotel.

But Cambodia!
We waren na het helse dagje in de bus geeindigd in een prima hotel, die onze tuctuc driver had gereserveerd voor ons! We deelden hier een kamer met Dick en de Deense Natascha. Natascha hadden we leren kennen in de bus, want ja helse busritten scheppen een band:) Voor 4$ pp hadden we een kamer met zijn vieren en een hotel met zwembad, whiehoeee primaaa!

We hebben de eerste vijf dagen in Siem Reap doorgebracht, de uitvalsbasis voor iedereen die de tempels van Angkor wilt zien, het '8'ste wereldwonder! Als je door het centrum loopt heb je het idee dat je in een Europese stad loopt. Behalve dat elk restaurant alle soorten gerechten heeft, dat maakt het lastig kiezen.

Maandag 27 januari bezochten we de Floating Village, Chong Kneas! Hier vaarden we met onze priveboot tussen het dorp door waar elk huis gebouwd was op meters hoge bamboe palen. Een bizar indrukwekkend gezicht. Elk gezin heeft daar een bootje om zichzelf en alle benodigdheden te kunnen vervoeren.

De volgende dag stonden de Tempels van Angkor op het programma. Sunrise bij Angkor Wat Temple, samen met duizeden japanners;) Dit is werelds grootste gedeelte religieuze gebouw. Vervolgens zijn we naar de tempels Bayon, Ta Prohm ( met de bijnaam de Tomb Raider Temple) en Sra Srang geweest. Wauw 12uur lang indrukwekkende en bizarre details gezien!
Na de tempels zijn we nog twee dagen in Siem Reap gebleven, fietsjes gehuurd, een silkfarm bezocht, gechillt bij het zwembad... ja geen verkeerd leven!

Vrijdag 31 januari vertrokken we naar Battambang, een stad in het noordwesten van Cambodja. Hier werden we vrienden met Liem, die net 5 dagen zijn tuctuc had en ons die middag rondreed en naar de bamboetrein (norry genoemd) bracht.

Deze ingenieuze trein wordt binnen een paar jaar waarschijnlijk vervangen voor een normale trein. Wat een heerlijke ervaring was dit, daar zaten we met zijn vieren op ons bamboevlotje met wieltjes eronder en gaaaaaan, dit ging nog hard ook.
Na ons treinritje hebben we een killingcave bezocht en hebben we een paar miljoen vleermuizen voor 3 kwartier lang uit een cave zien komen, een bizar gezicht.

De volgende dag verlieten we 's avonds met de nachtbus Battambang, om de volgende ochtend rond 11uur aan te komen in Sihanoukville in het zuiden van Cambodja aan het strand. Weer een interessant busreisje was dit, met slaapstoelen, gemaakt voor aziatische lengtes en waar je door het leer naar beneden gleed. Maarrr eenmaal aangekomen bij het strand konden onze dag niet meer stuk:)!

Tot zoverre onze avonturen met Dick en Natascha in het lovely Cambodia!!

Xx

• 14 Februari 2014 - 17:21

Tineke:

Gaat alles nu weer goed met jullie.? Voelen jullie je oke?

• 14 Februari 2014 - 18:37

Marga En Arjan:

Leuk weer te lezen. Wordt snel beter. We genieten mee.

• 14 Februari 2014 - 18:46

Janneke En Henk:

alles goed nu?Wat maken jullie veel mee!

• 14 Februari 2014 - 20:03

Elly En Peter:

Hej Tes en Sjoerd,
    hoop datr jullie opgeknapt zijn.
    heel mooi wat jullie allemaal mee maken en zien, de reis van je leven.
    Groetjes Elly en Peter

• 14 Februari 2014 - 21:07

Anita Van Marle:

Jeetje, wat een leuk verslag. Tempels genoeg te zien lees ik, en leuk te lezen dat je snel reisgenoten leert kennen waar je samen mee verder reist. Fijn hoor, jullie hebben het naar je zin op een dagje ziek na. Nja dan kom je ook weer even tot rust en laad je op voor de volgende trip.
    Hier zit iedereen voor de buis om de schaatshelden te bekijken en "t feestje van de medailles en huldiging" te vieren. We hebben nu al 12 medailles. Echt super leuk.
    verder hier gewoon hollands weer, regen en wind. En in Sotsji is het bijna zomer....
    Heel nog daar, geniet van jullie mooie tijd samen en dikke kus.
    Anita

• 19 Februari 2014 - 15:46

Tessa & Sjoerd De Reuzeboer:

We volgen het vanuit hier, gaat lekker met de medailles!!! We zijn trouwens nu weer beide helemaal in orde:)

• 19 Februari 2014 - 15:46

Tessa & Sjoerd De Reuzeboer: